فهرست مطالب

تیز کردن تیغ
عدم استفاده از مواد آبدار
آماده کردن سبزی پیش از کار
حفظ نظافت دستگاه
عدم دستکاری دستگاه
مطالعه کاتالوگ آموزشی محصول
عدم بارگیری بیش از ظرفیت محصول
استفاده از محافظ برق
عدم قرارگیری دستگاه در محیط مرطوب
استفاده از ابزار مخصوص
دستگاه

 


در صورتی که تصمیم به خرید
سبزی خردکن خانگی دارید و یا از قبل در منزل یک سبزی خردکن دارید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم. پس از خواندن این مقاله تعمیر و نگهداری سبزی خردکن خود را به خوبی انجام خواهید داد.

 

۱) تیغ سبزی خردکن تان را به موقع تیز کنید!

یکی از مهم ترین نکاتی که در حفظ و نگهداری از دستگاه سبزی خردکن باید به آن توجه کرد این است که تیغه سبزی خردکن تان را متناسب با ظرفیت دستگاه بعد از چند مرتبه استفاده حتما تیز کنید.
یکی از روش های صحیح تیز کردن تیغ سبزی خردکن به وسیله سنگ تیزکن دستی می باشد. البته می بایست دقیقا طبق دستورالعمل انجام شود. روش دیگری که به کمک آن میتوانید تیغ سبزی خردکن تان را تیز نمایید، مراجعه به چاقو تیزکنی ها می باشد.

 

۲) هرگز از سبزی خردکن جهت خرد کردن محصولات آبدار استفاده نکنید!

طبق توضیحات درج شده در کاتالوگ سبزی خردکن سبزیران، می توانید با این دستگاه سبزیجات بدون آب شامل گردو، فلفل دلمه ای، پسته، نخود، کلم، سیب زمینی نیم شده و هویج برش خورده را به میزان مناسب و بر اساس حجم مخزن خرد کنید.
به جز مواردی که ذکر شد، به هیچ وجه محصولات دیگر را با سبزی خردکن خانگی خرد نکنید.

 

۳) پیش از آنکه شروع به کار نمایید، سبزی را آماده خرد کردن کنید.

به یاد داشته باشید که سبزی خیس و مواد آبدار را هرگز داخل سبزی خردکن نریزید. لذا حتما بابد سبزی ها را پس از شست و شو، در معرض هوای آزاد قرار دهید و بر روی پارچه آبگیری و خشک کنید.
بعد از انجام مراحلی که ذکر شد، می توانید سبزی را داخل سبزی خردکن بریزید و آن را خرد کنید.

 

نحوه شست و شوی سبزی خردکن

 

۴) در حفظ نظافت سبزی خردکن کوشا باشید!

رعایت نظافت سبزی خردکن از جمله مواردی است که می تواند طول عمر دستگاه سبزی خردکن تان را بسیار بالا ببرد و به شما در صرفه جویی هزینه ها یاری رساند.
سبزی خردکن های خانگی دارای نیم تنه بالا و نیم تنه پایین هستند که به وسیله دو گیره فلزی (چفت) در طرفین، به هم متصل می شوند. نیم تنه بالای سبزی خردکن قابل شست و شو بوده و می توانید کاملا بامایع ظرفشویی و آب شست و شو کنید. برای این کار ابتدا مهره برنجی روی تیغ را به کمک آچار L شکل و آچار چوبی موجود در دستگاه باز کنید، سپس تیغ هارا از دستگاه جدا کرده و چفت ها را از طرفین باز کنید تا مخزن از روی دستگاه جدا شود.
حالا می توانید مخزن بالایی را با مایع ظرفشویی و ابر شست و شو کرده و سپس آن را با دستمال مناسب خشک نمایید.
اکنون نیم تنه پایین سبزی خردکن را با دستمال مناسب و نیمه مرطوب پاک کنید، در غیر این صورت آب به داخل موتور نفوذ می کند.
تیغه ها را نیز می توانید بعد از جداسازی از تیغ بند کاملا شست و شو دهید، سپس با دستمال خشک کنید.
در نهایت سبزی خردکن را طبق مراحلی که بیان گردید به هم متصل کنید. سپس سیم آن را جمع کرده و در جای مناسب قرار دهید.

هرگز خودتان سبزی خردکن را برای تعمیر باز نکنید


۵) هرگز خودتان سبزی خردکن را جهت تعمیر و بررسی باز نکنید!

در صورت بروز هرگونه مشکل فنی برای سبزی خردکن، بلافاصله آن را خاموش نمایید. سپس از طریق مراجعه به نمایندگی های مجاز و یا تماس با تلفن سراسری شرکت سبزیران،جهت رفع مشکل اقدام نمایید. کارشناسان ما در بخش خدمات پس از فروش شما را به نزدیک ترین نمایندگی تعمیرات سبزی خردکن راهنمایی می کنند. به یاد داشته باشید کارشناسان ما پس از بررسی علت کار نکردن سبزی خردکن و اعلام هزینه تعمیر، در صورت موافت شما اقدام به رفع عیب دستگاه می نمایند.

توجه کنید که هرگز سبزی خردکن خود را به دست تعمیر کاران غیرمجاز نسپارید.

برای ارتباط مستقیم با واحد خدمات پس از فروش شرکت سبزیران، می توانید با شماره ۹۰۰۰۶۰۰۱ (بدون کد) داخلی ۳ تماس بگیرید.

  دفترچه راهنمای محصولات سبزیران

۶) قبل از شروع به کار با دستگاه، دفترچه دستورالعمل سبزی خردکن را مطالعه نمایید.

از مهم ترین نکات حفظ و نگهداری دستگاه این است که پیش از شروع کار با آن حتما دفترچه دستورالعمل دستگاه را مطالعه نموده و طبق آن شروع به کار کنید.

۷) هرگز از دستگاه بیش از ظرفیت و توان آن استفاده نکنید.

همه ی دستگاه های سبزی خردکن متناسب با قدرت و توان موتورشان دارای ظرفیت مشخصی هستند. توجه داشته باشید که جهت استفاده طولانی مدت از سبزی خردکن حتما میزان بار مناسبی را درون مخزن دستگاه بریزید. درصورتی که محصولاتی مثل سیب زمینی و هویج را برای خرد کردن درون دستگاه می ریزید، حتما پیش از خرد کردن آن ها را به قطعات کوچک تر برش دهید.

  محافظ برق سبزی خردکن خانگی

۸) بهتر است از محافظ برق استفاده نمایید.

جهت پیشگیری از آسیب های ناشی از نوسانات برقی، حتما از محافظ برق مناسب استفاده نمایید.

 

۹) هرگز سبزی خردکن را در محیط مرطوب قرار ندهید.

لازم به ذکر است که برای حفظ و نگهداری بهتر سبزی خردکن حتما آن را به دور از رطوبت نگهداری کنید. زیرا بیش از ۹۰ درصد قطعات دستگاه از جنس استیل و برنج می باشد و در صورتی که در  معرض رطوبت قرار گیرند، دچار تخریب می شوند.

 
ابزار سبزی خردکن خانگی سبزیران

۱۰) در هنگام کار با دستگاه از ابزار های مخصوص همراه دستگاه استفاده کنید!

جهت باز و بسته کردن تیغ از آچار L شکل و آچار چوبی که داخل دستگاه قرار دارد، استفاده نمایید. برای هم زدن و زیر و رو کردن سبزی و تخلیه آن، از قاشق چوبی موجود در پک ابزار استفاده نمایید. همچنین جهت تیز کردن تیغه ها بهتر هست از سنگ تیزکن دستی، طبق دستورالعمل استفاده نمایید.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که با رعایت موارد بالا طول عمر دستگاه سبزی خردکن شما افزایش می یابد. همچنین خروجی بهتری در اختیار شما قرار میدهد. ضمنا در هنگام بروز مشکل می توانید ضمن تماس با تلفن سراسری شرکت سبزیران (۹۰۰۰۶۰۰۱) بدون کد، از مشاوره رایگان کارشناسان بخش خدمات پس از فروش شرکت بهره مند شوید.

سوالات متداول

تیغه سبزی خردکن را چند وقت یک بار تیز کنم؟

در سبزی خردکن های خانگی هر ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم یک بار، باید تیغ دستگاه را تیز کنید.

آیا می توان سبزی خردکن را شست و شو کرد؟

قسمت بالای سبزی خردکن های خانگی جدا می شود می توان با آب و مایع ظرفشویی کاملا آن را شست. ولی به هیچ عنوان نیم تنه پایین دستگاه را در مجاورت آب قرار ندهید.

برای تعمیر دستگاه سبزی خردکن به کجا مراجعه کنم؟

جهت خرید قطعات یدکی اصلی و یا تعمیرات سبزی خردکن تان فقط به نمایندگیهای م جاز در سراسر کشور مراجعه نمایید. ضمنا می توانید با شماره ۹۰۰۰۶۰۰۱ (بدون کد) تماس بگیرید.